Trávíte hodně času u počítače, ale na rozdíl od vašich přátel místo hraní píšete? Přemýšleli jste, že byste se psaním živili? Můžete se dát na dráhu copywritera, marketingového specialisty přes psané slovo.

Jenom talent ale nestačí. Stejně jako u jiných profesí i pro pozici copywritera musíte splňovat několik požadavků. Které to jsou?

Zdroj: Technology photo created by user18526052 – www.freepik.com

Psaní mě baví

Pokud se rozhodnete pro práci copywritera je nezbytné, aby vám psaní přinášelo. Je-li psaní vaší vášní, pak máte ke copywritingu dobře nakročeno. Nutit se do sepsání článku, když vás písmenka straší v nočních můrách, není to nejlepší. A odrazí se to i na kvalitě textu.

Gramatika na jedničku

Přestože je dnes trendem spíš gramatiku neřešit, copywriter má mít výbornou znalost gramatiky. Copywriter propaguje, a na potenciálního čtenáře nepůsobí profesionálně, když naseká do tří vět deset gramatických chyb. To platí nejen pro články samotné, ale i pro  ostatní komunikaci.

V hlavě spousta nápadů

Dalším pilířem práce copywritera je kreativita. Potřebujete nápady, potřebujete si hrát se slovy, vymýšlet… Bez kreativity můžete sedět u počítače třeba celý den, ale nevyplodíte víc, než nadpis.

Umím se vyjádřit…

Napsat souvislou větu tak, aby dávala smysl, může být pro někoho velkým problémem. Copywriterovi se to ale stát nesmí. Prostě musíte umět smysluplně prodat své myšlenky. Článek, který nemá hlavu ani patu nikoho příliš neoslní a  spíš si zajistíte jednosměrnou jízdenku do propadliště dějin než úspěch.

… mnoha různými způsoby

Neméně důležitý faktor představuje slovní zásoba. Jednoduše řečeno – čím více slov znáte, tím lepším copywriterem se můžete stát. Dokážete lépe popsat, co máte na mysli, zvládnete psát o jedné věci totéž, přestože používáte jiné slova. Možná, že chabá slovní zásoba projde u článku prvního, ale s dalšími texty na jedno brdo mezi silnou konkurencí těžko uspějete.

Empatie, kam se podíváš

Uvědomit si, jaká je cílová skupina čtenářů, koho chcete primárně oslovit, je klíčové. Na základě toho přizpůsobíte text tak, aby splnil svůj účel. Jinak vyzní článek určený ženám na mateřské dovolené, manažerům, anebo dětem. Nepíšete pro sebe, ale pro druhé. 

Zdroj: Computer photo created by wayhomestudio – www.freepik.com

Psaní všemi deseti

Být copywriterem a pohybovat prsty po klávesnici rychlostí důchodce, opírajícího se o hůl, není to pravé ořechové. Nápady mohou odejít stejně rychle, jako se objevit, proto není na škodu umět je rychle zapsat.

Znalost SEO

SEO – optimalizace pro vyhledávače – představuje neoddělitelnou součást práce copywritera. Potřebujete vědět, jaká slova se často objevují v liště vyhledávačů, protože s nimi pak v textu pracujete. Chcete, aby lidé vaše texty četli. Těžko tak učiní, pokud je nenajdou. 

Zdroj: Business photo created by creativeart – www.freepik.com

Všeobecný přehled

Mít ponětí o světě kolem doplňuje předpoklady, které byste měli mít. O věcech, o nichž máte určitou představu, se píše snáze než o něčem, co je pro vás španělskou vesnicí.